Universal Music Group ile Tiktok anlaştı

Universal Music Group (UMG) ile Tiktok arasında; telif ödemeleri ve yapay zekâ politikaları nedeniyle yaşanan anlaşmazlıklar, iki tarafın da yaptığı açıklamalara göre sonlandı. Anlaşmaya varılamaması nedeniyle Tiktok üzerinde lisanslarına sahip olduğu bütün sanatçı ve müzik içeriklerini kaldıran UMG, tüm içeriklerini Tiktok’a sağlamaya tekrardan başlayacak.

Platformdan kaldırılmıştı

Yapılan görüşmeler sonucu Tiktok ile anlaşmaya varamayan UMG, sanatçılarının değerini koruyacak ve haklarını savunacaklarını belirterek platform üzerindeki bütün içerikleri geri çekmişti. Taylor Swift, BTS, Drake, Ariana Grande, The Weeknd, Lady Gaga, Lana Del Rey gibi sektör devi sanatçıların da arasında bulunduğu katalog uygulamadan kaldırılmıştı.

3 hafta önce UMG bünyesindeki sanatçılardan yalnızca, şarkılarının haklarına kendi sahip olduğu için,   Taylor Swift’in şarkıları platforma geri dönmüştü. Yeni albümünün promosyon faaliyetlerini yürütebilmek için hamlede bulunan sanatçı, UMG dahilinde olmasına rağmen şarkılarının tüm haklarına sahip olması nedeniyle sorunsuz bir şekilde platforma geri döndü.

Anlaşmaya varıldı

İki şirketin de yaptığı basın açıklamalarına göre, “yeni çok boyutlu lisans” sözleşmesi imzalandı. UMG’nin sanatçı ve söz yazarlarına önemli faydalar sağlayacağı vurgulanırken sanatçı hakları konusundaki hassasiyetin arttırılacağı vurgulandı.

“TikTok ile ilişkimizdeki bu yeni bölüm, müziğin değerine, insan sanatının önceliğine ve yaratıcı topluluğun refahına odaklanıyor.” ifadelerinde bulunan UMG’nin CEO’su Lucian Grainge, ifadeleri ile önceliklerini vurguladı.

“UMG’yi TikTok’a tekrar davet etmekten mutluluk duyuyoruz, “Sanatçılar, yaratıcılar ve hayranlar arasında daha derin bağlantılar oluşturan bir yol oluşturmak için birlikte çalışmayı dört gözle bekliyoruz. Özellikle, insan yaratıcılığını korurken müzikal yaratıcılık ve hayran katılımında yeni bir çağ açmak için yapay zeka araçlarının sorumlu bir şekilde geliştirilmesini sağlamak için birlikte çalışacağız.” İfadelerinde bulunan TikTok küresel müzik iş geliştirme başkanı Ole Obermann, UMG’nin anlayışlarına duyarlı olacaklarını belirtti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir